Знайти свій простір і свій шлях

04 липня 2019

9 місяців, 3 тижні і 12 фільмів. Майстерня Ex Oriente Film, організована Інститутом документального кіно, має довгу історію роботи з авторами та авторками креативної документалістики. Уже шістнадцятий рік поспіль сюди відбирають проекти з країн Центральної та Східної Європи, аби учасники та учасниці мали змогу попрацювати над розробленням своїх фільмів з відомими фахівцями документального кіно. На участь у цьогорічному воркшопі відібрали проекти зі Словаччини, Чехії, Білорусі, Росії, Румунії, Польщі, Угорщини, Сербії, Словенії, Чорногорії та України. Це 12 неймовірно різних фільмів – від експериментальної оповіді про відомого архітектора Адольфа Луса та його п’ять будівель у чеському містечку Пілсені до історії з українських Карпат, де 12-річна дівчинка мріє стати чемпіонкою зі швидкісного спуску на лижах. У нашому блозі Вікторія Хоменко, продюсерка та менеджерка з комунікацій фестивальної індустрійної платформи DOCU/ПРО, ділиться своїм досвідом участі в майстерні Ex Oriente Film.

 

Тиждень Ex Oriente Film у гірському словацькому містечку Банська Штавніца – це інтенсивний кемп, що допомагає з головою зануритися в пошук «стержня» та «серця» свого документального проекту. Недаремно ця перша сесія майстерні присвячена «Find Your Way – Vision – Space and Storytelling». Наступні сесії майстерні будуть у Їглаві та Празі. Але саме цей перший тиждень повністю заточений на те, щоб поставити перед авторами фільму надважливе питання – куди і як ти рухаєшся в просторі свого фільму.

 

Мікаель Опструп розповідає про фільми, які його надихають

 

Щоранку тут ти маєш «Inspiration talk» – розмови про досвід та спосіб нащупування реальності за допомогою документального кіно від тьюторів Ex Oriente Film. Цього року це ранкові майстер-класи від таких відомих осіб: чеського режисера та продюсера Філіпа Ремунди, режисерки та сценарної консультантки Івани Мілошевічової з не менш знаною продюсеркою Хіллою Медаліа, датського продюсера Мікаеля Опструпа та сценарного консультанта й відомого монтажера та режисера Яна Гоголи.

 

Дала Нейч говорить про експерименти з музикою в документальному кіно

 

Щовечора – перегляд кіно й майстер-класи з режисерами, опісля – чесні розмови й зізнання про те, без чого ці фільми не могли б відбутися. Скажімо, без дружби, без приперченої іронії та гумору головного героя й джазового ритму як в одному з вечірніх показів фільму «SteamontheRiver» Філіпа Ремунди та Роберта Кірчофа про трьох джазменів.

 

Робоча група з продюсерами та продюсерками 

 

І поряд з цим щодня багато говориш про своє власне кіно та про проекти інших учасників та учасниць. У програмі першої сесії майстерні – презентації фільмів авторами та авторками, а також індивідуальні зустрічі із запрошеними експертами та тьюторами в наступні кілька днів. Серед них – знаменитий консультант та ментор Туе Стін Мюллер, режисер та продюсер Роберт Кірчхоф та програмерка відомих фестивалів документального кіно Рада Шешич, а також успішний польський продюсер Мачей Кубіцкі, німецька письменниця та режисерка експериментального кіно Дала Нейч. Також у програмі – окремі робочі групи продюсерів та режисерів. Перші мають консультації з роботи з копродюсерами, правильного укладання договорів та створення бюджету та фінансових планів проектів тощо. Другі працюють над «прописуванням» героїв документального кіно своїх фільмів.

 

«Я та мій герой документального кіно» - режисери та режисерки у роботі з тьюторами

 

Інколи неочевидне стороннє питання: «А твій герой радіє чомусь?», яке ти сам раніше чомусь уникав собі озвучувати, може підштовхнути тебе інакше розказати про цей світ у своєму фільмі. Цим і цінні подібні розмови з іншими і з собою про свій фільм. Адже дуже важливо в цьому процесі – «як» ти проходиш цей світ. І для мене досвід радості та здивування, коли виникає відчуття, що якісь речі ти починаєш розуміти все краще й краще, зіставний загалом із самим процесом кіно – чесним авторським. Кіно, яке допомагає тобі впорядкувати хаотичність навколишнього світу.

 

Текст: Вікторія Хоменко

Фото: Daniel Svoreň / Ex Oriente

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
DOCU/ХІТИ: вимисливі стежки до глядацьких сердець
Огляд програми
24 травня 2024
DOCU/ХІТИ: вимисливі стежки до глядацьких сердець
Огляд програми
24 травня 2024
Запрошуємо до переглядової кімнати «Архіву війни»
Новини
24 травня 2024
Запрошуємо до переглядової кімнати «Архіву війни»
Новини
24 травня 2024
Спеціальна подія: показ фільму «Свідки. Полон вбиває»
Новини
24 травня 2024
Спеціальна подія: показ фільму «Свідки. Полон вбиває»
Новини
24 травня 2024
Розмови про роль культури, підсумки та майбутні виклики кіноіндустрії
DOCU/ПРО
24 травня 2024
Розмови про роль культури, підсумки та майбутні виклики кіноіндустрії
DOCU/ПРО
24 травня 2024
Знайомимо з журі Спілки кінокритиків України
Новини
24 травня 2024
Знайомимо з журі Спілки кінокритиків України
Новини
24 травня 2024
Слухаючи відсутність: звукові архіви (не)спорожнілих кімнат
Огляд програми
22 травня 2024
Слухаючи відсутність: звукові архіви (не)спорожнілих кімнат
Огляд програми
22 травня 2024
Призма суспільства: тайванська документалістика у фокусі
Огляд програми
22 травня 2024
Призма суспільства: тайванська документалістика у фокусі
Огляд програми
22 травня 2024
Пам’ять, архіви та простори спільного. Міждисциплінарна мистецька про…
Огляд програми
21 травня 2024
Пам’ять, архіви та простори спільного. Міждисциплінарна мистецька програма DOCU/CИНТЕЗ
Огляд програми
21 травня 2024