DOCU/PRO: чого чекати від індустріальної платформи на фестивалі

15 березня 2017

Цьогоріч на Docudays UA запрацює власна індустріальна секція – платформа DOCU/PRO. У програмі заплановані лекції та презентації від досвічених експерток і експертів та публічні пітчинги проектів документальних фільмів на різних стадіях виробництва.

 

Завдання цьогорічної програми DOCU/PRO – познайомити молодих документалісток і документалістів із провідними міжнародними кіноплатформами, поділитися досвідом просування фільмів на різних стадіях виробництва, навчити презентувати свої кінопроекти під час пітчинг-сесій, допомогти знайти міжнародних партнерів і партнерок та багато іншого. Незабаром розклад усіх подій з'явиться в розділі DOCU/ПРО.

 

Що найбільше цінують продюсери та програмери в індустріальних платформах фестивалів по всьому світу – розповідають Улдіс Секуліс, Анна Дзяпшипа та Дар'я Аверченко.

 

Дар'я Аверченко

продюсерка, PR-директорка Docudays UA

 

Молодим завжди найважче. Бракує досвіду, професійної поради, фінансової підтримки. Пригадую, яка я була розгублена зі своїм першим документальним проектом «Радуницею», як довго виношувала ідею фільму, писала сценарій, шукала кошти на експедицію в прикордонне село Клюси. Але мені пощастило – трапився конкурс Ґете-інституту і Фонду «Пам'ять, відповідальність та майбутнє», де мій сценарій підтримали й дали доленосні 3000 євро. А коли ми нарешті зняли фільм, то представляти проект нас запросили на Мюнхенський кінофестиваль, який мені просто-таки відкрив очі на купу можливостей у Європі.

 

Багато років ми думали над запуском індустрійної платформи DOCU/PRO для молодих українських документалістів. Нам хотілося поділитися власним досвідом, пояснити, що рух уперед залежить тільки від них самих, розповісти, які пітчинги можуть бути ефективними в Європі, на які воркшопи слід податися, щоб удосконалити власний проект. Уже другий рік поспіль ми влаштовуємо воркшопи під час Docudays UA, привозимо професійних тьюторів з Європи та США. Хочемо вірити, що нам вдасться виховати нову хвилю талановитих українських документалістів!

 

Анна Дзяпшипа

продюсерка

 

Індустріальні секції фестивалів – це місце для зустрічі нових людей, проектів та можливостей, що справді надихають. У 2010-му ми з колегою Саломе Яші були запрошені представити свій перший проект «Бахмаро» на фінальній пітчинговій сесії в Documentary Campus Masterschool. Це був важкий і вирішальний етап у представленні проекту перед великими європейськими компаніями. Одразу після того пітчингу ми зустріли своїх головних партнерів.

 

Також свого часу саме Лейпцизький кінофестиваль надихнув нас зробити невеликий пітчинг-івент у Тбілісі. Ми сподіваємося, що PitchDoc, який відбуватиметься вже вдесяте, зможе дати шанс кавказьким режисерам. Адже кожна індустріальна подія – це унікальна для режисерів можливість реалізувати проекти, про які вони мріють. Я вважаю, що наш регіон потребує більше індустріальних подій, і щаслива, що DOCU/ПРО на Docudays UA тепер є однією з них.

 

Улдіс Секуліс

продюсер, голова незалежної кінокомпанії VFS

 

Розкажу про свій досвід коротко, бо сьогодні здебільшого не сподіваєшся знайти гроші на всіх тих мережевих івентах та пітчингах – радше потенційних партнерів та справді нових друзів, бо кіновиробництво тісно пов'язане з особистими відносинами, довірою та здатністю ризикувати разом. До слова, не забудьте перевірити почуття гумору з такими людьми, бо воно допоможе в критичних ситуаціях, повірте. І якщо ви встановите спільну синергію – гроші знайдуться, це правда. У вас буде впевненість, щоб знайти малі гранти в місцевих кінофондах чи навіть переконати патронів приєднатися до вас.

 

Також не варто недооцінювати партнерство з телеканалами: це передусім люди, і якщо їм сподобаються ваші жарти, ваша мотивація та небайдужість до своєї історії, вони стануть вашими посередниками, і одного дня ви знайдете лист-зобов'язання у своїй поштовій скрині.

 

Підсумовуючи, можна сказати, що виробничі зустрічі у сфері документалістики здебільшого перетворюються на зустрічі людей із довготривалими виробничими відносинами.

 

Спілкувалася Вікторія Хоменко

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
RAW DOC: зустрічайте відібрані проєкти
DOCU/ПРО
18 травня 2024
RAW DOC: зустрічайте відібрані проєкти
DOCU/ПРО
18 травня 2024
Яка вона — українська ідентичність? Шукаємо відповіді у «Живій бібліо…
Новини
17 травня 2024
Яка вона — українська ідентичність? Шукаємо відповіді у «Живій бібліотеці» правозахисної програми RIGHTS NOW!
Новини
17 травня 2024
Невивчені уроки історії, робота з колективною пам’яттю та нова модель…
Огляд програми
17 травня 2024
Невивчені уроки історії, робота з колективною пам’яттю та нова модель світової безпеки. Гід програмою RIGHTS NOW!
Огляд програми
17 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024
DOCU/ЮНІСТЬ: між світлом і темрявою
Огляд програми
08 травня 2024