DocWorks: вихід на орбіту кіноіндустрії

21 квітня 2016

Де документалістам-початківцям шукати підтримки? І хто й чому із зіркових режисерів та продюсерів допомагатиме розвинути їхні ідеї документальних фільмів? Ці проблемні для України питання мають змогу вирішити куратори нового проекту для молодих режисерів DocWorks: UA/UK. 25 квітня – останній день, коли можна встигнути подати заявку на участь.

 

Одна з його кураторок Анна Паркер переконана, що подібні тренінги – найдієвіший спосіб збудувати історію свого фільму й зрозуміти, що таке справжня індустрія кіно.

 

Останні сім років Анна Паркер працює на британському кінофестивалі Sheffield Doc/Fest і опікується спеціальними можливостями для фільмейкерів. Такими як MeetMarket, Alternate Realities Market, Sales Sunday та інші.

 

Анну Паркер ми розпитали, як знадобиться українським документалістам цей проект.

 

Програма вже була реалізована в рамках співпраці Sheffield Doc/Fest і мексиканських фестивалів Ambulante і DocsDF. Якою була головна мета створення цього проекту спочатку в Мексиці, а тепер в Україні?

 

Учитися та працювати разом з новими людьми – потужна річ. І Doc/Fest проводимо саме для того, щоб зібрати міжнародну спільноту для бізнесу, співробітництва й натхнення. А саме сприяти співпраці між режисерами з Великобританії та інших країн.

 

А як зокрема це відбувається в Британії? І які можливості молоді документалісти мають у Європі? Де вони можуть удосконалити свої документальні проекти?

 

Наприклад, участь у Doc/Fest – хороший початок! Кожного червня документальна спільнота збирається на Doc/Fest, щоб поговорити про тренди в індустрії й зустріти потенційних бізнес-партнерів. Це місце, де зсуваються рівні. Перепустка на фестиваль дає вам право ходити всюди. Тут немає ексклюзивних чи таємних вечірок: усі відвідують усе разом. Також є кілька річних тренувальних програм для документалістів, де вони можуть покращити свої навички. І за подібними схемами працюють тренінги в інших країнах Європи.

 

А які саме проблеми «ментори в документальній індустрії» можуть допомогти вирішити молодим режисерам на подібних тренінгах?

 

Іноді потрібна допомога, щоб спрямувати історію в правильне русло. Можна мати ідеї та доступ до історії, але не мати впевненості щодо того, як її подати та виробити. Ментори програми DocWorks можуть допомогти як з наративом, так і зі стратегією поширення фільму. Також привнести більшу «міжнародну картину», говорячи термінами міжнародного документального ринку.

 

 

Якщо мовити про досвід DocWorks у Мексиці, то які проблеми й теми хвилювали молодих документалістів понад усе? Можна сказати, що такі самі питання турбуватимуть і українських режисерів?

 

Запитання дуже залежать від проекту. Загалом часто запитують про етику, якщо головний герой проблематичний; запитують про наративну арку, адже навіть у документальній історії має бути початок, середина та кінець; запитують, де будуть показувати цю стрічку й для якої вона аудиторії. Також дуже важливе запитання, яке режисерам варто ставити на самому початку, – чи це фестивальний фільм, що будуть показувати в кінотеатрі? Чи якщо він для телебачення – яка компанія та яка країна проспонсорує його? Або коли це стрічка для онлайн-аудиторії – чи повинні там бути імерсивні або крос-платформенні елементи?

 

А на яких проблемних «лакунах» у документальних проектах загалом ви хочете зосередитися в цій програмі?

 

Ми хочемо наголосити на історії, героях та стратегії поширення. Коли режисери роблять перші кроки в індустрії повнометражної документалістики, у них може взагалі не бути уявлення, над чим потрібно працювати для того, щоб проект можна було представити. Прагнемо втілити ідеї в реальність та винести їх на ринок. Кульмінація курсу – це винесення їхніх ідей у площину індустрії. І підготувати їх до довготривалої кар`єри в документальній індустрії.

 

Тож які історії про Україну, на вашу думку, справді можуть зацікавити глядачів за межами України?

 

Звісно, політична ситуація в Україні цікава, але насправді питання про захопливі історії – це питання до самих українських документалістів. Я б хотіла, щоб люди прийшли на цю програму із чимось справжнім, з історіями з реального життя, з людською душею. Це не можуть бути історії ніби для сюжету новин. Документальні фільми повинні відкривати нове на те, що люди відчувають і як думають.

 

Нова програма для документалістів-початківців DocWorks: UA/UK започаткована Британською Радою в Україні, Sheffield Doc/Fest та Docudays UA. Деталі – за посиланням.

 

Фото з презентації проекту під час Docudays UA-2016, автор світлин Сергій Хандусенко

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Зустрічайте професіоналів/-ок: три сесії індустрійної платформи
DOCU/ПРО
20 травня 2024
Зустрічайте професіоналів/-ок: три сесії індустрійної платформи
DOCU/ПРО
20 травня 2024
RAW DOC: зустрічайте відібрані проєкти
DOCU/ПРО
18 травня 2024
RAW DOC: зустрічайте відібрані проєкти
DOCU/ПРО
18 травня 2024
Яка вона — українська ідентичність? Шукаємо відповіді у «Живій бібліо…
Новини
17 травня 2024
Яка вона — українська ідентичність? Шукаємо відповіді у «Живій бібліотеці» правозахисної програми RIGHTS NOW!
Новини
17 травня 2024
Невивчені уроки історії, робота з колективною пам’яттю та нова модель…
Огляд програми
17 травня 2024
Невивчені уроки історії, робота з колективною пам’яттю та нова модель світової безпеки. Гід програмою RIGHTS NOW!
Огляд програми
17 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024