«Свобода або смерть»: На Docudays UA показали фільм про Бахрейн

24 березня 2014

23 березня в рамках програми DOCU/СПРОТИВ відбувся показ фільму «Бахрейн: Заборонена країна» режисера Стефані Ламорре, яка цього року також працює в журі DOCU/КОРОТКО. Після показу режисерка відповіла на запитання аудиторії та модератора дискусії Наталки Гуменюк.

 

Фільм розповідає про Бахрейн – забуту країну Арабської весни. У 2011 році там також вібулися масові протести, проте світ їх майже не помітив.

 

Чому масовий супротив у Бахрейні не підтримують Європа та США?


Країни Європи, а також США мають там свої інтереси, саме тому ситуація дещо замовчується.

 

Як проходили зйомки?


Зйомки тривали близько місяця. Бахрейн – абсолютно закрита країна для закордонних журналістів, особливо європейських.

 

В перші дні Ламорре затримали,  в неї було вилучено усе обладнання. Велику допомогу режисерка отримала від самих бахрейнців, які переховували її й усіляко допомагали у зйомці. Вивозити зняті матеріали було досить складно – здійснювали це через інші країни.

 

Яким слоганом керуються повстанці?


«Свобода або смерть».

 

Який відгук мав показ фільму у Європі?


Реакція була досить сильною, однак громада, не мала тиску на уряди країн, які утримуються навіть від висловлювань «глибокого занепокоєння» через власні інтереси у Бахрейні.

 

Як може Україна підтримати Бахрейн?


Усіляко поширювати інформацію про тамтешні події, передусім в соціальних мережах.

 

Якою була специфіка протесту?


Мирні методи в Бахрейні неефективні. Територія країни дуже мала, легко контролюється, каміння – єдина зброя повстанців. У силових структурах в основному найманці, які перебувають на заробітках, шиїти не допускаються – цим пояснюється виняткова жорстокість та насилля щодо протестуючих. До того ж у країні діють великі строки покарання (10-15 років). Левову частку протестуючих складають жінки, саме на їх історіях і побудований фільм. 

 

Підготувала Даша Похилко

21 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 31 — 9 
травня
червня 2024
Зустрічайте професіоналів/-ок: три сесії індустрійної платформи
DOCU/ПРО
20 травня 2024
Зустрічайте професіоналів/-ок: три сесії індустрійної платформи
DOCU/ПРО
20 травня 2024
RAW DOC: зустрічайте відібрані проєкти
DOCU/ПРО
18 травня 2024
RAW DOC: зустрічайте відібрані проєкти
DOCU/ПРО
18 травня 2024
Яка вона — українська ідентичність? Шукаємо відповіді у «Живій бібліо…
Новини
17 травня 2024
Яка вона — українська ідентичність? Шукаємо відповіді у «Живій бібліотеці» правозахисної програми RIGHTS NOW!
Новини
17 травня 2024
Невивчені уроки історії, робота з колективною пам’яттю та нова модель…
Огляд програми
17 травня 2024
Невивчені уроки історії, робота з колективною пам’яттю та нова модель світової безпеки. Гід програмою RIGHTS NOW!
Огляд програми
17 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
Голос, форма та структура: монтаж у документалістиці
DOCU/ПРО
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
DOCU/СВІТ: геополітичний пазл, зібраний із любов’ю
Огляд програми
15 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав …
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Ексклюзивна зустріч із юристкою Карін Ріахі. Огляд різних типів прав у кіновиробництві
DOCU/ПРО
13 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024
Відкриваємо індустрійну акредитацію
DOCU/ПРО
10 травня 2024